2013. augusztus 12., hétfő

A Balaton hete a MosolyVárban

Elérkezett idei nyaralásunk egyik legizgalmasabb hete, amikor is minden időnket imádott , saját "tengerünknek", a Balatonnak szenteltük, vagyis a BALATON HETE zajlott a Mosoly- és KalandVárban!

A hétfő a tó történetének, kialakulásának megismerésével kezdődött: nagyon érdekes dolgokat hallottunk róla, képeket nézegettünk, élményeket elevenítettünk fel, végül mi is elkészítettük a saját Balatonunkat!

Vágtunk, színeztünk, ragasztottunk, komoly alkotómunka zajlott.....

aztán élővilággal népesítettük be:

A végeredmény önmagáért beszélt! :)
A délutánt hol máshol töltöttük volna, mint szépséges Balatonunk partján? Kacsákat és hattyúkat etettünk a gyönyörű napsütésben!

A másnapot teljes egészében a balatoni horgászatnak szenteltük! Már korán reggel hal-kollázs készítésbe fogtunk!

Mi más lett volna az ebédünk, mint ... (no nem igazán balatoni, deeeeee...)  halrudacska!!! Valamiért ezt mindenki imádta, el is fogyott az utolsó falatig! :)

A délután meglepetése az volt, hogy jó ismerősünk, Peti, a horgász látogatott el hozzánk, akitől nagyon érdekes előadást hallgattunk meg a balatoni horgászatról, halakról, és szerencsére szemléltető eszközöket is hozott magával: olyan érdekes dolgokat, mint a horgászbot, merítő háló, csalik, stb.

Természetesen ezután mi magunk is kipróbáltuk a horgászatot !

A kicsik kicsiben .....

a nagyobbacskák a nagyobb kerti "tavunkban" pecáztak lelkesen! :)))

Másnap buszra szálltunk, ...

Joci-busz és megérkezett: :)

ééééés kirándulást tettünk a Koloska-völgybe!!!!

Már maga a buszozás is hatalmas élmény volt, hát még ami ott következett! :)

A balatoni hajózással ismerkedtünk, balatoni dalokat énekeltünk,

különböző ügyességi és sportversenyeket rendeztünk.......

aztán, hogy a sok sport után egy kicsit kézügyességünket is kamatoztathassuk.....matróz-sapkákat gyártottunk, éééééés:  mi magunk is kis matrózokká változtunk!!!

nagyon vicces dolog volt utána az erdőben matrózként túrázni! :)

még kicsi hajókat is vízre bocsátottunk....

E gyönyörű, de annál fárasztóbb nap lezárásaként hatalmas palacsinta-partyt tartottunk, ahol sikerült 7 perc alatt közel 100 db palacsintát eltüntetnünk!!! :)

Csütörtöki Bütyköldénkben elkészítettük saját akváriumunkat, amelyet azután hal- és kagylóállománnyal népesítettünk be!

Délután egy helyi idegenvezető előadását hallgattuk meg a balatoni látnivalókról, és az idegenforgalomról, majd mindenki elmesélte balatoni kirándulási élményeit: ki milyen nevezetességet látott már, mit ismer a Balaton-parton?

A hét utolsó napját újra a Balaton-parton töltöttük, ahol sétánk során megkóstoltuk a híres-nevezetes füredi savanyú vizet a Kossuth forrásból,

és természetesen fagyiztunk is egy nagyot a közel 40 fokos forróságban!

Így telt el tehát ez a fantasztikus, élményekben gazdag hét Családi Napközinkben, amely során rengeteg új dolgot tanultunk a mi szépséges magyar tengerünkről! :)

A jövő hetet az "indiánok között" töltjük, ha kedved van becsatlakozni egy újabb izgalmas, vadnyugati programba még megteheted!!!!